9-11 YAŞGRUBU İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN PERFORMANSLA İLGİLİ FİZİKSEL UYGUNLUKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Şükrü Serdar BALCI, Hacı Ahmet PEKEL, Seydi KARAKUŞ, Hamdi PEPE, Serkan REVAN, Emra BAĞCI

Öz


Araştırmanın amacı, spor yapmayan erkek ve kız çocukların performansla ilişkili fiziksel
uygunluk düzeylerinin yaşgruplarına ve cinsiyetlerine göre tespit edilmesi ve değerlendirilmesidir.
Araştırmaya erkek-kız sıralamasıyla 9 yaşında 144-137 çocuk, 10 yaşında 149-145 çocuk, 11
yaşında 153-157 çocuk olmak üzere 446 erkek, 439 kız, toplam 885 ilköğretim öğrencisi çocuk
katılmıştır. Deneklerin boy uzunluğu, vücut ağırlığıölçülerek VKİhesaplandı. Performansla ilgili
fiziksel uygunluğun tespitinde; otur-uzan, 1 dk mekik, 1 kg sağlık topu atışı, durarak uzun atlama,
sağve sol el kavrama kuvveti, 30 m hız koşusu ve 1 mil koş-yürü testleri uygulandı. Yaşve
cinsiyet gruplarıarasındaki farklılıkların tespitinde One-Way ANOVA/Tukey analizleri kullanıldı.
Araştırmada, her iki cinsiyette de yaşgruplarıarasında boy uzunluğu ve vücut ağırlığı
ortalamalarında anlamlıfarklılıklar tespit edilirken (p<0,01), bütün yaşgruplarında cinsiyetler
arasında anlamlıfarklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). Performansla ilgili fiziksel uygunluk
değişkenlerinden özellikle 1kg sağlık topu atma, durarak uzun atlama, 1 dk mekik, 30 m hız koşu,
1 mil koş-yürü test sonuçlarına göre bütün yaşlarda cinsiyetler arasında anlamlıfarklılıklar tespit
edilmiştir (p<0,01).
Araştırmada, erkek ve kız çocukların bütün yaşgruplarında fiziksel özellikleri birbirine benzer
olmasına karşın esneklik performansıdışında genellikle kuvvet, patlayıcıkuvvet, kuvvette
devamlılık, hız ve aerobik dayanıklılık test sonuçlarında erkek çocuklar, kız çocuklardan daha iyi
dereceler elde etmişlerdir. Beklenenin aksine her iki cinsiyette de patlayıcıgüç, kuvvette devamlılık
ve aerobik dayanıklılık performanslarında yaşgruplarıarasında önemli farklılıklar tespit
edilmemiştir.
Spor yapmayan 9-11 yaşgrubundaki kız ve erkek çocukların benzer fiziksel özelliklere sahip
olmasına karşın performansla ilgili fiziksel uygunluk test sonuçlarında genellikle erkek çocukların
daha iyi performans gösterdiği, araştırmada tespit edilen farklılıkların hem yaşhem de cinsiyet
faktöründen kaynaklandığıdüşünülmektedir.


Anahtar Kelimeler


Erkek Çocuk, Kız Çocuk, Fiziksel Uygunluk

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.