Lise Öğrencilerinde Kişilerarası İlişki Tarzlarının Yordayıcıları

Atılgan ERÖZKAN

Öz


Bu çalışmanın amacı, ergenliğin orta evresi içerisinde yer alan lise öğrencilerinin kişilerarasıilişki tarzlarınıetkileyen faktörleri
belirlemektir. Bu araştırma, lise öğrencilerinin kişilerarasıilişki tarzlarının; bağlanma stilleri, iletişim becerileri ve problem çözme
becerileri ile olan ilişkisini açıklamaya dönük betimsel bir çalışmadır. Araştırma, amacına uygun olarak tesadüfi küme örnekleme
seçimi ile Muğla il merkezindeki dört farklılisede öğrenim gören 400 kişi üzerinde (200 kız; 200 erkek) gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada Bilgi Formu, Kişilerarası İlişkiler TarzıÖlçeği, İlişki Ölçekleri Anketi, İletişim Becerileri Envanteri ve Problem
Çözme Envanteri kullanılmıştır. Veri analizleri için SPSS/WINDOWS -14.0- programıkullanılmıştır. Veriler, çok yönlü hiyerarşik
regresyon analizi ve korelasyon kullanılarak SPSS/WINDOWS programıile incelenmiştir. Araştırma bulguları, bağlanma stilleri,
iletişim becerileri ve problem çözme becerilerinin kişilerarasıilişki tarzlarının önemli yordayıcılarıolduğunu göstermiştir. Araştırma
sonuçları, önceki bulgular  ışığında kişilerarasıilişki tarzlarıkapsamında başka araştırma ve uygulamalara da yol gösterecek
bağlamda tartışılmıştır.


Anahtar Kelimeler


Kişilerarasıilişki tarzları, bağlanma stilleri, iletişim becerileri, problem çözme becerileri, lise öğrencileri

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.