Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilişsel Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Zarife SEÇER, Hakan SARI, Nadir ÇELİKÖZ, Ömer ÜRE

Öz


Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların (1) yaşlarına, (2) cinsiyetlerine, (3) kardeşsayılarına, (4) annelerinin
(5) babalarının eğitim seviyelerine, (6) devam ettikleri okul türüne göre Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik
Ölçeğinin A formundan elde ettikleri hata sayısıve düşünme süresi puanlarının farklılaşıp, farklılaşmadığınıortaya koymaktır.
Tarama modelinin kullanıldığıbu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeğinin A formundan elde ettikleri hata sayısıve düşünme süresi puanları, mevcut durumlarıve bazıdeğişkenlerle
ilişkisi açısından betimlenmektedir. Araştırmaya okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-7 yaşarasıtoplam 1276 çocuk
katılmıştır. Bu araştırmada verileri toplamak için Kansas Okul Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeğinin A formu
kullanılmıştır. Elde edilen veriler t testi ve variyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi
dönemdeki çocukların yaşa, cinsiyete, kardeşsayısına, ebeveyn eğitim düzeyine ve devam ettiği okul türüne göre, Kansas Okul
Öncesi Çocuklar İçin Düşünsellik-İçtepisellik Ölçeği A formu hata sayısıve düşünme süresi puanlarının farklılaştığıbulunmuştur.
Bununla birlikte bu farklılaşma daha çok düşünme sürelerinde değil, hata sayılarında ortaya çıkmıştır.


Anahtar Kelimeler


Okul öncesi dönem, bilişsel stil, düşünme süresi, hata sayısı, anaokulu, anasınıfı

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.