Demografik Farklılıkların İş Gücü Verimliliğine Etkisi

Atila KARAHAN

Öz


Küreselleşme olgusu sadece organizasyonlarıve yönetim şekillerini etkilemekle kalmamış, gerek müşterilerin, gerekse
işgücünün beklentilerini de değiştirmişve şekillendirmiştir. Artık organizasyonlar daha bilinçli, ne istediğini bilen, iyi ve kötü
hizmeti ayırabilen ve gerektiğinde kötü hizmete karşıolumsuz tepki veren bir müşteri yapısıile karşıkarşıyadır. Bu yüzden
organizasyonlardaki tüm çalışmaların odağımüşteridir. Müşteri odaklıhizmeti göz ardıeden organizasyonlar varlıklarını
sürdürmekte ve rekabet edebilirlikte güçlüklerle karşılaşmaktadırlar.
Müşteri odaklıhizmet ancak iştatmini olan ve motive olmuşişgörenler ile sağlanabilir. Dolayısıyla en iyi organize olmuş, eniyi
olanaklara sahip bir işletmede işgörenin tutumu müşterinin kötü hizmet algısına sebep olabilecekken, ortalama bir organizasyonda
işgörenin olumlu tutumu sayesinde müşteri memnuniyeti sağlanabilecektir.
İşletmeler açısından günümüzde "kilit verimlilik göstergesi" kavramıortaya çıkmıştır. Bu verimlilik göstergesi yapılan işin
tümünü, tüm fiziksel çıktıyıölçmek için yeterli değildir. Buna karşılık işletmenin uğraşalanının büyük bir bölümünü simgeleyen
birkaç ürün ya da hizmetin çıktısınıölçer. Örneğin bazısigorta şirketleri tazminat servisinin verimliliğini kişinin çalışma süresinde
takip ettiği tazminatların sayısıile ölçmektedir
Hastaneler kamusal otorite ve toplumsal baskıgruplarıile karşılıklıetkileşimde bulunan örgütlerdir. Bu özelliği nedeniyle
hastanelerin yönetimi, hem karmaşık hem de güçtür. Ancak hızlınüfus artışı, ortalama yaşam süresinin uzaması, sağlık bilincinin
yükselmesi, hastaların değişen talepleri, günümüzde tıbbi uygulama gereksinimlerinin artması, aşırırekabet, tıp alanında ileri
teknolojilerin hızla yaygınlaşmasınedeniyle hastanelerin etkin ve verimli bir şekilde yönetimi önem arz etmektedir. Bu nedenle,
hastanelerde verimlilik artışının sağlanabilmesi için öncelikle işgücü verimliliğinin artırılmasıgerekmektedir
Bu araştırma hastanede çalışanların demografik bakımdan işgücü verimliliğine etki eden faktörlerin belirlenmesi amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ana kütlesini Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi’nde çalışan sağlık personeli oluşturmaktadır.
Çalışma örnekleminde toplam 720 personel arasından rastgele seçilen 457 kişiye ulaşılmıştır.
Sonuç olarak organizasyonel yapının Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi’nde çalışanların kişisel durumlarıve verimlilikleri
ile doğrudan ilgili olduğu görülmüştür.


Anahtar Kelimeler


İşgücü verimliliği, Hastane, Organizasyon

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.