Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Caner ALADAĞ, Süleyman DOĞU

Öz


Bu çalışma, ilköğretim okullarının II. kademesindeki öğrencilerin Fen ve Teknoloji derslerinde verilen ev ödevlerine ilişkin
görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, survey (tarama) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Konya il
merkezinde bulunan ilköğretim okullarının II. kademesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerdir. Bu araştırmanın örneklemini,
Konya il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında II. kademede öğrenim gören 426 öğrenci oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplama aracıolarak 23 anket sorusu uygulanmıştır. Anket formu geliştirilirken, İlköğretim Okulu Programı
incelenmişve program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili literatür taranmıştır. Ayrıca, olasıanket maddeleri için uzman
görüşlerine başvurulmuştur. Hazırlanan anket, fen eğitimcileri tarafından incelenerek araştırmanın amacına uygun olduğuna ve
araştırma konusunu kapsadığına, yani kapsam geçerliliği olduğuna karar verilmiştir. Anket, çalışma grubuna uygulanmadan önce,
örnekleme uygun bir alt gruba uygulanarak anketin güvenilirlik katsayısıCronbach alfa formülünden yararlanılarak 0.81 olarak
bulunmuştur. Anket sonucunda elde edilen bulgular istatistik metotlarla kodlanarak SPSS paket programında değerlendirilmiştir.
Öğrencilerin her bir soruya vermişolduklarıcevapların frekans (f) ve yüzde (%) değerleri Tablo 1’de verilmişve yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir; Verilen ev ödevlerinin fen ve teknoloji konularınıanlamada
ve öğrenilenleri pekiştirmede önemli bir rölü olduğu görüşü hakimdir. Öğretmelerin ev ödevlerini kontrol etmelerinin öğrencilerin
ödevlere daha fazla önem vermelerini sağladığıgörüşü ağırlıkta olup, öğrenci-öğretmen etkileşimini geliştirdiği görülmektedir.
Öğrencilerin grup çalışması şeklinde yaptıklarıödevlerin öğrenmede kalıcılığıartırdığıbelirlenmiştir. Ödevlerin güncel konularla
ilgili olması, öğrencileri ödev yapmada istekli kılmakta ve güncel konularıyorumlamada katkısağlamaktadır.


Anahtar Kelimeler


Fen ve Teknoloji öğretimi, öğrenci görüşleri, ev ödevleri

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.