İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Konya İli Örneği)
Öz
Bu araştırmada 2005 sosyal bilgiler programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni,
Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlıKonya ilindeki ilköğretim okullarında sosyal bilgiler dersini alan 6. ve 7. sınıf
öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan kolay ulaşılabilirlik (convenient sampling)
örneklemesi yöntemi ile açık uçlu – soru formu uygulamasıyapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise kuramsal anlamda belirgin
olmayan temalar ve eğer varsa alt temaların oluşturulmasıile yapılan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; proje ve performans görevleri hakkında 6. sınıf öğrencilerinin olumlu – olumsuz eşit oranda görüşe
sahip olduğu, 7. sınıfların olumsuz buldukları, 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin ders ve çalışma kitabıkonusunda olumsuz görüşe sahip
olduğu, 7. sınıf öğrencilerinin ders ve çalışma kitabıhakkında 6. sınıf öğrencilerine göre daha çok olumsuz görüşbildirdikleri,
etkinlikler konusunda 6. sınıfların olumlu, 7. sınıfların ise olumlu ve olumsuz ve etkinlik yapmama da eşit oranda katılım
gösterdikleri belirlenmiştir.
Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlıKonya ilindeki ilköğretim okullarında sosyal bilgiler dersini alan 6. ve 7. sınıf
öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan kolay ulaşılabilirlik (convenient sampling)
örneklemesi yöntemi ile açık uçlu – soru formu uygulamasıyapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise kuramsal anlamda belirgin
olmayan temalar ve eğer varsa alt temaların oluşturulmasıile yapılan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; proje ve performans görevleri hakkında 6. sınıf öğrencilerinin olumlu – olumsuz eşit oranda görüşe
sahip olduğu, 7. sınıfların olumsuz buldukları, 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin ders ve çalışma kitabıkonusunda olumsuz görüşe sahip
olduğu, 7. sınıf öğrencilerinin ders ve çalışma kitabıhakkında 6. sınıf öğrencilerine göre daha çok olumsuz görüşbildirdikleri,
etkinlikler konusunda 6. sınıfların olumlu, 7. sınıfların ise olumlu ve olumsuz ve etkinlik yapmama da eşit oranda katılım
gösterdikleri belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Sosyal Bilgiler, İlköğretim, Öğretim Programı, Değerlendirme, Öğrenci Görüleri.
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.