Yeni Zelanda Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Bu Programın Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretim Programı İle Karşılaştırılması

Kubilay YAZICI

Öz


Bu araştırmada, Yeni Zelanda sosyal bilgiler öğretim programıtanıtılmışve bu program ile Türkiye’de yürürlükte olan sosyal
bilgiler öğretim programıkarşılaştırarak, iki öğretim programıarasındaki benzerlik ve farklılıklar tespit edilmeye çalışılmıştır.
Araştırmada, varolan bir durumu ortaya koyma amacıgüdüldüğünden tarama modeli kullanılmıştır. Bu nedenle sosyal bilgiler
öğretim programlarıve bu programlarla ilgili kaynaklar kütüphanelerden ve internet üzerinden elde edilmiştir.
Öğretim programlarının ve kaynaklarının elde edilmesinin ardından, iki ülkenin sosyal bilgiler öğretim programlarıyapıve
içerik açısından incelenmiştir. Bu çalışmada sayfa sınırlığınedeniyle Türkiye’de uygulanan sosyal bilgiler öğretim programına (4-7.
sınıflar) ayrıntılıbir şekilde yer verilmemiştir. Her iki ülkenin sosyal bilgiler öğretim programlarıincelenmesi neticesinde şu
sonuçlara ulaşılmıştır.
Yapıolarak her iki ülkenin sosyal bilgiler öğretim programları, öğrenme alanlarıkullanılarak oluşturulmuştur. Ancak Yeni
Zelanda’da sosyal bilgiler öğretim programı, sosyal bilgiler süreçleri, Türkiye’de ise kavram, beceri ve değer boyutlarıüzerinden
yapılandırılmıştır. Her iki ülkenin sosyal bilgiler öğretim programların incelenmesi sonucunda, kavram ve değer boyutlarıile
değerlendirme sürecinin ülkemizde yürürlükte olan sosyal bilgiler öğretim programında, beceri boyutunun ise Yeni Zelanda sosyal
bilgiler öğretim programının daha kapsamlıve işlevsel bir biçimde oluşturulduğu söylenebilir. Sosyal bilgiler öğretim
programlarında yer alan araç-gereçlerin benzer olduklarıgözlenmektedir.


Anahtar Kelimeler


Sosyal Bilgiler, Öğretim Programları, Yeni Zelanda, Türkiye

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.