Silifke’de İlköğretim Okullarında Okul, Derslik ve Öğretmen Yeterlilikleri

Adnan PINAR, Mustafa SARIBAŞ

Öz


Beşeri bir faaliyet olan eğitim, bilindiği gibi bireyin yaşantısında kasıtlıolarak istendik davranışlar meydana getirme sürecidir.
Beşeri faaliyetlerin en önemli unsurlarından olan eğitim, herhangi bir ülkenin veya bölgenin gelişmişlik ölçütlerinden birisidir.
Çünkü ülkelerin kalkınmasınüfusuna verilen eğitim imkânlarıile doğru orantılıolup, eğitimde sağlanan birçok bilgi ve beceri
toplumun kalkınmasındaki en büyük dinamiği oluşturmaktadır. Ancak bu beşeri faaliyet ne yazık ki her coğrafyaya eşit oranda
dağılmamıştır.
Değişen dünya koşullarına uyum sağlamak, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakalamak için eğitime olan talep giderek
artmakta, ülkeler bu talepleri karşılayabilmek için okul, derslik, öğretmen, ders araç gereç vb sayılarınıarttırmak zorunda
kalmaktadır. Eğitim sürecinin başarılıbir şekilde amacına ulaşabilmesi için eğitim öğretim imkânlarının yerleşmelere yeterli ve eşit
şekilde dağılmışolmasıgerekir. Örgün eğitimde önemli bir yeri olan okul, derslik ve öğretmen başına düşen öğrenci sayıları
eğitimin kalitesini ve erişebilirliğini etkilemektedir.
Bu araştırmada Silifke ilçesinde ilköğretim okullarında eğitim öğretim faaliyetleri sırasında, eğitimin kalitesini ve istendik
davranışların bireylere kazandırılmasısüreçlerini etkileyen okul, derslik ve öğretmen yeterlilikleri incelenmiştir.
Silifke’de 2007-2008 eğitim öğretim yılında faal halde bulunan 53 ilköğretim okulu, bu okullarda 14 867 öğrenci, 569 derslik ve
716 öğretmen bulunmaktadır. İlçe genelinde okul başına 280,5, derslik başına 26,1, öğretmen başına 20,8 öğrenci düşmektedir. Bu
değerler Mersin ve Türkiye genel ortalamasından daha düşüktür. Bu durum ilçede eğitime ulaşılabilirliği olumlu yönde
etkilemektedir. Ancak ilçe genelindeki bu ortalamalar şehir merkezinde, belde ve köylerde, birleştirilmişsınıfla eğitim yapan
okullarda farklılık göstermektedir. Öğrenci sayısının fazla olduğu merkezi okullarda okul, derslik ve öğretmen başına düşen öğrenci
sayılarıfazla iken öğrenci sayısının az olduğu belde ve köy okullarında bu değerler düşüktür.


Anahtar Kelimeler


Silifke, İlköğretim, Okul, Eğitim-Öğretim, Öğrenci

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.