Neden Bazı İşletme Grupları Diğerlerinin Gerisinde Kalmaktadır? Türkiye’deki Bölgesel Şebeke Örgütleri Örneği

Hüseyin ÖZGEN, Hande Mimaroğlu ÖZGEN

Öz


Bugüne kadar bilim adamlarısıklıkla gelişmişya da ekonomik olarak önemli görülen işgruplarınıinceleme konusu
yapmaktaydılar. Ancak son zamanlardaki araştırmalar aynıpazarda ortaya çıkan ancak performans ve yaş, büyüklük, ölçek, sahiplik,
finansal kaynaklar, içsel sermaye pazarlarıve devlet ilişkileri gibi bir takım örgütsel belirleyiciler açısından farklılaşan işgruplarını
ele almaktadır. Bu tür işgruplarından bazıları, özellikle Türkiye için sıklıkla aile işletmeleri, bölgesel, ulusal ve uluslararası
pazarlarda büyüyerek önemli rol oynarken bazılarıbaşarısız olarak yok olmaktadırlar. Bu makalede neden bazıişgruplarının
diğerleri gibi başarılıolamadıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Kurumsal bağlamın örgütlerin büyümelerini nasıl sınırlandırdıkları
Türkiye odağında ele alınmaktadır. Makalede öncelikle işgruplarının tanımlanmasına çalışılmış, Türkiye’deki işgruplarıhakkında
kısa bilgi verilmiştir. İkinci olarak işgruplarınıkonu alan araştırmalardaki kurumsal yaklaşıma değinilmiş, geçerli kurumsal
boşluklar, sosyal ilişkiler, devlet icraatleri gibi işgruplarının oluşumunu ve gelişimini etkileyen faktörler ele alındıktan sonra üçüncü
olarak Türkiye’nin bölgesel ağının nasıl oluşabileceği tartışılarak, son olarak gelecek araştırmalar için bir takım öneriler getirilmeye
çalışılmıştır.


Anahtar Kelimeler


İşgrupları, örgütsel büyüme, gelişmekte olan pazarlar, Türkiye

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.