İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Giysi Tercihleri ve Giysi Satın Alma Davranışlarına Etki Eden Faktörler

Saliha AĞAÇ, Hatice HARMANKAYA

Öz


Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademede öğrenim gören öğrencilerin giysi tercihlerini, giysi alımlarındaki seçimlerini
ve giysi satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemektir. Araştırma kapsamında Ankara’da bulunan özel ve devlet
okullarının ilköğretim kademesinde öğrenim gören, 7–11 yaşaralığındaki 220 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket uygulaması
sonucu elde edilen veriler, okul değişkeni dikkate alınarak çapraz tablolarda verilmişve değişkenler arasındaki istatistiksel ilişkinin
analizi için  χ² analizi yapılmıştır. Bulgulara göre, 7–11 yaşarasındaki özel ve devlet okulu öğrencileri giysi alışverişini aileleri ile
birlikte yapmaktadır. Alışverişte öğrencilerin tercihlerine en fazla annenin etkili olduğu ve okul türü fark etmeksizin öğrenciler için
ihtiyaç duyulduğunda alışverişyapıldığıbelirlenmiştir. Giysilerde tercih edilen renkler açısından bakıldığında en fazla mavi renk öne
çıkmıştır. Giysi alışverişlerinde öğrencilerin giyinip soyunma konusunda düğme iliklemede yardıma ihtiyaç duydukları, en rahat
fermuarıkullandıklarıortaya konmuştur. Bu araştırmanın sonuçları, öğrencilerin kıyafet alımlarındaki seçimlerini kontrol açısından
giyim sektörü ve özellikle aileler için önemlidir.


Anahtar Kelimeler


İlköğretim Öğrencileri, Giyim, Giysi Tercihi, Giysi Satın Alma Davranışı, Marka.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.