Özel Özel Eğitim Kurumlarında Çalışan Rehber Öğretmenlerin Sorunlarına ve Beklentilerine Yönelik Bir Çalışma
Öz
Eğitim bir toplumda tüm bireylere sunulmasıve bireylerin almasıgereken bir hizmettir. Eğitimden yararlanmasıgereken bir
grup da engellilerdir. Ülkemizde engellilere eğitim vermeye yönelik devlet okullarının yanısıra çok sayıda özel özel eğitim
kurumlarıbulunmaktadır. Bu merkezler profesyonel meslek elemanlarınıbünyelerinde bulundurmak durumundadır. Bu meslek
elemanlarından birisi de rehber öğretmenlerdir. Özel özel eğitim kurumlarının yeni kurulan bir sistem ve işletmeler olduğu göz
önüne alınırsa, hem kurum hem de çalışan rehber öğretmenler düzeylerinde sorunların varlığıda dikkatleri çekmektedir. Yapılan
bu çalışma ile bu kurumlarda çalışan rehber öğretmenlerin yaşadıklarısorunlara ve beklentilerine yönelik veriler ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Konu, nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıyöntemiyle araştırılmıştır. Araştırmada amaçlıörnekleme
yöntemi kullanılarak, çalışma grubuna Konya merkezindeki özel özel eğitim kurumlarında görev yapan 7 kadın 7 erkek toplam 14
psikolojik danışman ve rehber öğretmen alınmıştır. Veri toplama aracıolarak yarıyapılandırılmışgörüşme formlarıkullanılmıştır.
Elde edilen veriler Nvivo 8 programına aktarılarak, kodlamalar ve temalar oluşturularak analizler yapılmıştır. Bulgulardan elde
edilen verilere göre; eğitsel, kurumsal, ailelerle ilgili sorunlar ve beklentiler olarak gruplandırılarak açıklanmıştır. Daha sonra
sonuçlar ve önerilere ilişkin bilgilere yer verilmiştir.
grup da engellilerdir. Ülkemizde engellilere eğitim vermeye yönelik devlet okullarının yanısıra çok sayıda özel özel eğitim
kurumlarıbulunmaktadır. Bu merkezler profesyonel meslek elemanlarınıbünyelerinde bulundurmak durumundadır. Bu meslek
elemanlarından birisi de rehber öğretmenlerdir. Özel özel eğitim kurumlarının yeni kurulan bir sistem ve işletmeler olduğu göz
önüne alınırsa, hem kurum hem de çalışan rehber öğretmenler düzeylerinde sorunların varlığıda dikkatleri çekmektedir. Yapılan
bu çalışma ile bu kurumlarda çalışan rehber öğretmenlerin yaşadıklarısorunlara ve beklentilerine yönelik veriler ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Konu, nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıyöntemiyle araştırılmıştır. Araştırmada amaçlıörnekleme
yöntemi kullanılarak, çalışma grubuna Konya merkezindeki özel özel eğitim kurumlarında görev yapan 7 kadın 7 erkek toplam 14
psikolojik danışman ve rehber öğretmen alınmıştır. Veri toplama aracıolarak yarıyapılandırılmışgörüşme formlarıkullanılmıştır.
Elde edilen veriler Nvivo 8 programına aktarılarak, kodlamalar ve temalar oluşturularak analizler yapılmıştır. Bulgulardan elde
edilen verilere göre; eğitsel, kurumsal, ailelerle ilgili sorunlar ve beklentiler olarak gruplandırılarak açıklanmıştır. Daha sonra
sonuçlar ve önerilere ilişkin bilgilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Özel Özel Eğitim Kurumları, Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.