Öğretmen Profillerinin Öğrenci Motivasyonuna Etkisi
Öz
Bu araştırmanın amacıOrtaöğretim Fizik Öğretmenlerinin demografik ve mesleğe yönelik profillerinin çıkarılmasıve
öğrencilerini motive etme derecelerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2006 - 2007 öğretim yılında yapılmıştır. Araştırma kapsamına
Konya ili, il merkezi ve ilçeleri Akşehir, Karapınar, Cihanbeyli, Ereğli’deki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 103 fizik
öğretmeni alınmıştır. Bu öğretmenlerin 87’si resmi okullarda, 16’sıözel okullarda çalışmaktadır Araştırmanın istatistiksel analizleri
SPSS 15,0 paket programıkullanılarak yapılmıştır. Öğretmenlerin demografik özelliklerinin analizinde frekans ve yüzde, öğretmen
motivasyon ölçeği ortalamalarının cinsiyet, okul türü, lisansüstü eğitim yapma durumu, hizmet içi kursa katılma sayısıve özel ders
verme durumu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini sınamak üzere bağımsız “t” testi, yaşve kıdem değişkenlerine
göre farklılık gösterip göstermediğini sınamak üzere ise tek yönlü varyans analizi ( Anova ) kullanılmıştır.
Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, ortaöğretim fizik öğretmenlerinin öğrencilerini motive etmederecelerinin, görev
yapmakta olduklarıkurum, yaşdeğişkeni, kıdem değişkeni, cinsiyet faktörü, lisansüstü eğitim yapıp yapmamaları, hizmet içi eğitim
alma sayılarıve özel ders verip vermemelerine göre anlamlıbir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
öğrencilerini motive etme derecelerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2006 - 2007 öğretim yılında yapılmıştır. Araştırma kapsamına
Konya ili, il merkezi ve ilçeleri Akşehir, Karapınar, Cihanbeyli, Ereğli’deki ortaöğretim kurumlarında görev yapan 103 fizik
öğretmeni alınmıştır. Bu öğretmenlerin 87’si resmi okullarda, 16’sıözel okullarda çalışmaktadır Araştırmanın istatistiksel analizleri
SPSS 15,0 paket programıkullanılarak yapılmıştır. Öğretmenlerin demografik özelliklerinin analizinde frekans ve yüzde, öğretmen
motivasyon ölçeği ortalamalarının cinsiyet, okul türü, lisansüstü eğitim yapma durumu, hizmet içi kursa katılma sayısıve özel ders
verme durumu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini sınamak üzere bağımsız “t” testi, yaşve kıdem değişkenlerine
göre farklılık gösterip göstermediğini sınamak üzere ise tek yönlü varyans analizi ( Anova ) kullanılmıştır.
Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, ortaöğretim fizik öğretmenlerinin öğrencilerini motive etmederecelerinin, görev
yapmakta olduklarıkurum, yaşdeğişkeni, kıdem değişkeni, cinsiyet faktörü, lisansüstü eğitim yapıp yapmamaları, hizmet içi eğitim
alma sayılarıve özel ders verip vermemelerine göre anlamlıbir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Motivasyon, Profil, Öğretmen, Öğrenci
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.