İşletmelerde Yeniliklerin Kaynağı Olarak Paydaş Diyalogları: Seyahat Acentaları Üzerine Nitel Bir Araştırma

Dilek DÖNMEZ, İlknur ÇEVİK

Öz


Bu çalışmanın amacı, günümüzde oldukça önemli olan paydaşdiyaloglarıve yenilik kavramlarınıbir araya getirerek
işletmelerin paydaşlarıile kurduklarıdiyalogların yenilik sürecine ne kadar adapte edildiği ile ilgili daha fazla bilgi edinilmesidir.
Böylece paydaşdiyaloglarının yenilik sürecinde işletme ve sürdürülebilir yenilik için sağladığıyararlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu
amaçla çalışmanın teorik kısmında öncelikle paydaşdiyaloglarıve yenilik kavramlarıüzerinde durularak bu iki kavram arasındaki
ilişki ve yapılan çeşitli araştırmaların bulgularına değinilmiştir. Araştırmanın uygulama kısmında ise turizm sektörünün önemli
paydaşlarından birisi olan seyahat acentalarının paydaşlarıile diyaloglarının örgütsel yenilik sürecine olan katkısınıortaya koymak
için İstanbul’da faaliyet gösteren 15 seyahat acentasıile nitel bir araştırma yürütülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular bir
yandan seyahat acentalarının paydaşlarıile diyaloglarının yapısınıortaya koyarken bir yandan da paydaşdiyaloglarının seyahat
acentalarıiçin yeni fikir ve uygulamaların kaynağıolduğunu ortaya koymuştur.


Anahtar Kelimeler


Paydaşlar, paydaşdiyalogları, yenilik, seyahat acentaları

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.