Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun Akademik Erteleme Davranışına Etkisi Araştırması
Öz
Bu çalışma, öğrencilerin gelişmeleri kaçırma korkusunun akademik erteleme davranış düzeyleri üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Konya ilinde bulunan bir devlet üniversitesinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin (N=4147) öğrenim gören öğrencileri çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmada soru sorma tekniği ve kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. İİBF öğrencilerinin gönüllülük esasına bağlı olarak katılım sağlayabilecekleri anketler, yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler arasından 590 kişiye ulaşılmış ve gönüllü 548 kişiye anket çalışması yapılmıştır. Geri dönüşler neticesinde araştırmada kullanılabilecek veri sayısı 532 (n=532) olarak belirlenmiş ve SPSS 23.0 programı ile analize tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgular kapsamında, gelişmeleri kaçırma korkusunun akademik erteleme davranış düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, gelişmeleri kaçırma korkusunun, akademik erteleme davranışının alt boyutları olan sorumsuzluk, öğretmenlere ilişkin olumsuz algı ve akademik mükemmeliyetçilik üzerinde istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Literatür incelemeleri neticesinde iki değişkenin birlikte ele alındığı az çalışma olması dolayısıyla alanyazındaki boşluğun doldurulacağına inanılmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFReferanslar
Akbay, B., Kasal, H., Özdemir, C., Meydan-Acımış, N., & Ergin, A. (2020). Bir Tıp Fakültesi 1. ve 3. Sınıf Öğrencilerinde Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve İlişkili Faktörler. Pamukkale Medical Journal, 13(2), 291-302. DOI: https://doi.org/10.31362/patd.621611
Al-Furaih, S. AA., & Al-Awidi, H. M. (2021). Fear of Missing out (FoMO) among Undergraduate Students in Relation to Attention Distraction and Learning Disengagement in Lectures. Education and Information Technologies, 26(2), 2355-2373. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-020-10361-7
Alabri, A. (2022). Fear of Missing out (FOMO): The Effects of the Need to Belong, Perceived Centrality, and Fear of Social Exclusion. Human Behavior and Emerging Technologies, 1(4824256), 1-12. DOI: https://doi.org/10.1155/2022/4824256
Albulescu, I., Labar, A.-V., Manea, A.-D., & Stan, C. (2024). The Mediating Role of Cognitive Test Anxiety on the Relationship between Academic Procrastination and Subjective Wellbeing and Academic Performance. Frontiers in Public Health, 12(1336002). DOI: 10.3389/fpubh.2024.1336002
Alinejad, V., Parizad, N., Yarmohammadi, M., & Radfar, M. (2022). Loneliness and Academic Performance Mediates the Relationship between Fear of Missing out and Smartphone Addiction among Iranian University Students. BMC Psychiatry, 22(1), 550. DOI: https://doi.org/10.1186/s12888-022-04186-6
Amat, M. A. C., Tugiman, N., & Sarah, A. (2024). The Relationship Between Life Satisfaction, Self-Esteem, Fear of Missing out (Fomo) and Social Media Addiction Among University Students in Malaysia. Journal of Institutional Research South East Asia, 22(1), 22-46.
Anastasya, Y. A., Hadiah, C. M., Amalia, I., & Suzanna, E. (2022). Correlation Between Fear of Missing out and Internet Addiction in Students. International Journal of Islamic Educational Psychology, 3(1), 35-43. DOI: http://dx.doi.org/10.18196/ijiep.v3i1.14038
Anggoro, A. (2023). The Relationship between Academic Procrastination and Stress Level of Medical Students. Scientia Psychiatrica, 4(2), 369-372. DOI: https://doi.org/10.37275/scipsy.v4i2.112
Arifiani, Z. N., & Mahanani, F. K. (2023). The Relationship between Loneliness and Fear of Missing out on Students of the State University of Semarang. Nusantara Journal of Behavioral and Social Sciences, 2(4), 117-126. DOI: https://doi.org/10.47679/202342
Ashraf, M. A., Sahar, N.-E., Kamran, M., & Alam, J. (2023). Impact of Self-Efficacy and Perfectionism on Academic Procrastination among University Students in Pakistan. Behavioral Sciences, 13(7): 537, 1-13. DOI: https://doi.org/10.3390/bs13070537
Aslam, I., & Malik, J. A. (2024). Fear of Missing Out and Procrastination Among University Students: Investigating the Mediating Role of Screen Time. CARC Research in Social Sciences, 3(2), 206-213. DOI: https://doi.org/10.58329/criss.v3i2.122
Aydınlı, A., Kaplan-Uyan, T., & Ağralı, H. (2024). Hemşirelerin Sosyal Medyada Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ile Bakım Davranışları Arasındaki İlişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15(1), 81-91. DOI: https://doi.org/10.22312/sdusbed.1451123
Balcı, Ş., & Bal, E. (2022). Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO) ile Akıllı Telefon Bağımlılığı İlişkisinde Kullanım Süresinin Aracılık Rolü. Medeniyet ve Toplum Dergisi, 6(2), 103-120.
Barabanshchikova, V. V., Boyarinov, D. M., Sultanova, F. R., Ognyannikova, E. I. (2019). Academic Procrastination in Students at Different Age. In S. Sheridan, & N. Veraksa (Eds.), Early Childhood Care and Education, vol 43. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences (pp. 318-328). Future Academy. DOI: https://doi.org/10.15405/epsbs.2018.07.42
Basith, A., Rahman, M. S., & Moseki, U. R. (2024). College Students’ Academic Procrastination during the Covid-19 Pandemic: Focusing on Academic Achievement. Jurnal Kajian Bimbingan dan Konseling, 6(3), 112-120. DOI: http://dx.doi.org/10.17977/um001v6i32021p112-120
Baş, T. (2013). Anket, Nasıl Hazırlanır?, Nasıl Uygulanır?, Nasıl Değerlendirilir?. Ankara: Seçkin.
Bernard, C. E. (2020). Lonely Zs: Examining the Relationships Among Time Spent on Social Networking Sites, the Fear of Missing Out (FOMO), and Loneliness among Undergraduate College Students. Doctoral Thesis (2457), Liberty University, Lynchburg, VA.
Bhat, S. A., & Jan, K. (2023). Examining Academic Procrastination among College Students in Relation to Academic Satisfaction: A Correlational Study. Research Review International Journal of Multidisciplinary, 8(7), 12-20. DOI: https://doi.org/10.31305/rrijm.2023.v08.n07.003
Carranza-Esteban, R. F., Mamani-Benito, O., Castillo-Blanco, R., Caycho-Rodríguez, T., Villafuerte de la Cruz, A. S., & Dávila Villavicencio, R. (2023). Effect of Emotional Exhaustion on Satisfaction with Studies and Academic Procrastination among Peruvian University Students. Frontiers in Education, 8(1015638), 1-7. DOI: 10.3389/feduc.2023.1015638
Cheng, S. L., Chang, J. C., Quilantan‐Garza, K., & Gutierrez, M. L. (2023). Conscientiousness, Prior Experience, Achievement Emotions and Academic Procrastination in Online Learning Environments. British Journal of Educational Technology, 54(4), 898-923. DOI: https://doi.org/10.1111/bjet.13302
Cjuno, J., Palomino-Ccasa, J., Silva-Fernandez, R. G., Soncco-Aquino, M., Lumba-Bautista, O., & Hernández, R. M. (2023). Academic Procrastination, Depressive Symptoms and Suicidal Ideation in University Students: A Look during the Pandemic. Iranian Journal of Psychiatry, 18(1), 11-17. DOI: 10.18502/ijps.v18i1.11408
Coşkun, G. (2022). Ergenlerde Akademik Ertelemenin Yordayıcıları: Mükemmeliyetçilik ve Gelişmeleri Kaçırma Korkusu. Yüksek Lisans Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Gaziantep.
Çiftçi, İ., & Özavci, R. (2023). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Zaman Yönetiminin Genel Erteleme Davranışı ve Sosyal Medya Bağımlılığına Etkisi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences-IJSETS, 9(3), 83-90. DOI: 10.18826/useeabd.1355150
Çınar, Ç. Y., & Mutlu, E. (2018). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun Yordayıcıları. Current Addiction Research, 2(2), 47-53. DOI: https://doi.org/10.5455/car.105-1540197312
Deniz, M. (2021). Fear of Missing out (FoMO) Mediate Relations between Social Self-Efficacy and Life Satisfaction. Psicologia: Reflexão e Crítica, 34, 28, 1-9. DOI: https://doi.org/10.1186/s41155-021-00193-w
Din, S., & Singh, N. K. (2024). Influence of Social Media on Fear of Missing Out (FOMO) and Social Esteem Among Undergraduate Level Students. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research, 11(3), 33-40.
Dou, F., Li, Q., Li, X., Li, Q., & Wang, M. (2021). Impact of Perceived Social Support on Fear of Missing of Out (Fomo): A Moderated Mediation Model. Current Psychology, 42, 63-72.
Eker, H. S., Bolat, B., & Gürsoy, U. T. (2023). Üniversite Öğrencilerinde Fomo Düzeyinin Demografik Özelliklere ve Sosyal Medya Faktörlerine Göre Değerlendirilmesi. Journal of Management Theory and Practices Research, 4(2), 129-147.
Elzer, M., Wolf, M., Schultz, H., Dettbarn, I., & Schloesser, A.-M. (2018). Psychopathology and Psychodynamics of Neurosis. In Psychoanalytic Psychotherapy (pp. 181-224). Routledge.
Erdoğan, P., & Şanlı, Y. (2019). Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Genel Özyeterliliğin Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Üzerine Etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 14(20), 594-620. DOI: https://doi.org/10.26466/opus.595661
Fasya, S. S., & Qudsyi, H. (2024). Fear of Missing out and Psychological Well-Being among Undergraduate University Students Who are Working on Thesis in Indonesia. ISPsy 2023: Proceedings of the 6th International Seminar on Psychology, ISPsy 2023, 18-19 July 2023, Purwokerto, Central Java, Indonesia. DOI: http://dx.doi.org/10.4108/eai.18-7-2023.2343374
Fayda-Kinik, F. S. (2023). The Impact of Digital Competences on Academic Procrastination in Higher Education: A Structural Equation Modeling Approach. Pegem Journal of Education and Instruction, 13(3), 25-35. DOI: 10.47750/pegegog.13.03.03
Fettahlıoğlu, M. Ş., Çıkmaz, G., & Ateş, N. B. (2019). Sosyal Medya Bağımlılığı ve Nomofobi’nin Akademik Ertelemeye Etkisi. International Journal of Social Humanities Sciences Research, 6(42), 2875-2896.
Firth, J., Torous, J., López‐Gil, J. F., Linardon, J., Milton, A., Lambert, J., . . . Vancampfort, D. (2024). From “Online Brains” to “Online Lives”: Understanding the Individualized Impacts of Internet Use Across Psychological, Cognitive and Social Dimensions. World Psychiatry, 23(2), 176-190. DOI: https://doi.org/10.1002/wps.21188
Fridayani, J. A., Jehamu, M. A., & Riastuti, A. (2023). Analysis of factors Related to Student Academic Procrastination. The International Journal of Business Review (The Jobs Review), 6(1), 21-30. DOI: https://doi.org/10.17509/tjr.v6i1.55796
Gezgin, D. M., Kurtça, T. T., & Atabey, E. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Düzeylerinin Ders Çalışma Davranışları Açısından İncelenmesi. International Aegean Conferences on Social Sciences & Humanities-Vii, April 26-27. Abstracts Book (pp.55-71).
Ghasempour, S., Babaei, A., Nouri, S., Basirinezhad, M. H., & Abbasi, A. (2024). Relationship between Academic Procrastination, Self-Esteem, and Moral Intelligence among Medical Sciences Students: A Cross-Sectional Study. Bmc Psychology, 12(1), 225. DOI: https://doi.org/10.1186/s40359-024-01731-8
Gök, F., Deveci, Z., Kılınç, E., & Kartal, A. (2023). Examination of Academic Procrastination and Affecting Factors in Students at Doctor of Philosophy in Nursing Programs. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (57), 204-224. DOI: https://doi.org/10.9779/pauefd.1084620
Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E., & Metintaş, S. (2016). Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeğinin Türkçe Sürümünün Geçerlilik ve Güvenilirliğinin Değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 52-59. DOI: 10.5455/apd.195843
Gupta, M., & Sharma, A. (2021). Fear of Missing Out: A Brief Overview of Origin, Theoretical Underpinnings and Relationship with Mental Health. World Journal of Clinical Cases, 9(19), 4881-4889. DOI: 10.12998/wjcc.v9.i19.4881
Güngör, A. (2023). Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışlarının Farklı Kişisel Değişkenlere Göre İncelenmesi: Ahi Evran Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Örneği. Turkish Academic Research Review, 8(3), 1236-1253. DOI: https://doi.org/10.30622/tarr.1340780
Gür, S. H., Bakırcı, Ö., Karabaş, B. N., Bayoğlu, F., & Atli, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının Akademik Erteleme Davranışları Üzerindeki Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(10), 68-77. DOI: 10.29129/inujgse.466534
Güven, A. (2021). Multidisipliner Bir Kavram Olarak “Fear of Missing Out”(Fomo): Literatür TaramasI. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(48), 99-124.
Hidayat, M. T., & Hasim, W. (2023). Putting It Off until Later: A Survey-Based Study on Academic Procrastination among Undergraduate Students. Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies (ECPS Journal)(28), 27-38. DOI: https://doi.org/10.7358/ecps-2023-028-taha
Huang, H., Ding, Y., Liang, Y., Wan, X., Peng, Q., Zhang, Y., Deren, K., & Chen, C. (2023). The Association Between Perfectionism and Academic Procrastination among Undergraduate Nursing Students: The Role of Self‐Efficacy and Resilience. Nursing Open, 10(10), 6758-6768. DOI: https://doi.org/10.1002/nop2.1922
Ibrahim, S. A. S., Pauzi, N. W. M., Dahlan, A., & Vetrayan, J. (2022). Fear of Missing Out (FoMO) and its Relation with Depression and Anxiety among University Students. Environment-Behaviour Proceedings Journal, 7(20), 233-238. DOI: https://doi.org/10.21834/ebpj.v7i20.3358
Kasbun, R., Aziz, S. A., & Ab Rahman, N. F. (2019). Kajian Rintis: Kelaziman dan Akibat Mengalami FOMO dalam Kalangan Warga KUIS. Malaysian Journal of Information and Communication Technology (MyJICT), 4(2), 54-65. DOI: https://doi.org/10.53840/myjict4-2-80
Koçak, M., & Traş, Z. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Yaşamın Anlamı Arasındaki Yordayıcı Ilişkiler. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1618-1631. DOI: https://doi.org/10.33206/mjss.893201
KS, V. M., Rajkumar, E., Lakshmi, R., John, R., Sunny, S. M., Joshua George, A., . . . Abraham, J. (2023). Influence of Decision-Making Styles and Affective Styles on Academic Procrastination among Students. Cogent Education, 10(1):2203598, 1-13. DOI: https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2203598
Li, S., Su, J., Zhao, D., Wang, J., & Wang, G. (2023). Future Time Perspective and Academic Procrastination among Nursing Students: The Mediating Role of Mindfulness. Nursing Open, 10(6), 3737-3743. DOI: https://doi.org/10.1002/nop2.1630
Mallari, E. F. I., Theresa Anadio, M., Diane Bombita, F., Espiritu, A., Geronimo, R., & Ceazar Herrera, J. (2023). Fear of Missing Out (FOMO) and Academic Performance of College Students During the COVID-19 Pandemic: A Brief Report. North American Journal of Psychology, 25(1), 67-74.
Manap, A., Rizzo, A., Yıldırmaz, A., Dilekçi, Ü., & Yıldırım, M. (2023). The Mediating Role of Procrastination in the Relationship between Fear of Missing Out and Internet Addiction in University Students. International Journal of Environmental Research and Public Health, 21(1), 49. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph21010049
Milyavskaya, M., Saffran, M., Hope, N., & Koestner, R. (2018). Fear of Missing Out: Prevalence, Dynamics, and Consequences of Experiencing FOMO. Motivation and Emotion, 42(5), 725-737. DOI: https://doi.org/10.1007/s11031-018-9683-5
Modzelewski, P. (2020). Fomo (Fear of Missing out)–an Educational and Behavioral Problem in Times of New Communication Forms. Konteksty Pedagogiczne, 14(1), 215-232.
Müller, S. M., Wegmann, E., Stolze, D., & Brand, M. (2020). Maximizing Social Outcomes? Social Zapping And Fear of Missing Out Mediate The Effects of Maximization and Procrastination on Problematic Social Networks Use. Computers in Human Behavior, 107, 106296. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2020.106296
Neumann, D. (2020). Fear of Missing Out. The International Encyclopedia of Media Psychology, 1-9. DOI: https://doi.org/10.1002/9781119011071.iemp0185
Ocak, G., & Bulut, R. (2015). Akademik Erteleme Davranışı Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 709-726.
Özcan, H. M., & Koç, U. (2023). The Role of Fear of Missing Out (Fomo) in the Relationship between Personality Traits and Cyberloafing. Ege Academic Review, 23(1), 11-26. DOI: https://doi.org/10.21121/eab.987487
Özdemir, S. (2021). Sosyal Ilişkilerde Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Sosyal Dışlanmayı Etkiler Mi? Sosyotelizmin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 64-77.
Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, Emotional, and Behavioral Correlates of Fear of Missing Out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841-1848.
Putra, N. A., & Soetjiningsih, C. H. (2023). Exploring the Relationship between Self-Efficacy and Academic Procrastination: A Study among Psychology Students. Bulletin of Counseling and Psychotherapy, 5(3), 261-269. DOI: https://doi.org/10.51214/00202305621000
Putri, I. F., & Dewi, F. I. R. (2023). The Role of Fear of Missing Out, Self Control, Authoritative Parenting Style on Academic Procrastination. Journal of Social and Economics Research, 5(2), 1213-1227.
Rabin, L. A., Fogel, J., & Nutter-Upham, K. E. (2011). Academic Procrastination in College Students: The Role of Self-Reported Executive Function. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 33(3), 344-357. DOI: https://doi.org/10.1080/13803395.2010.518597
Reagle, J. (2015). Following the Joneses: FOMO and Conspicuous Sociality. First Monday, 20(10). DOI: https://doi.org/10.5210/fm.v20i10.6064
Rezaei-Gazki, P., Ilaghi, M., & Masoumian, N. (2024). The Triangle of Anxiety, Perfectionism, and Academic Procrastination: Exploring the Correlates in Medical and Dental Students. BMC Medical Education, 24(1), 1-7. DOI: 10.1186/s12909-024-05145-3
Rozgonjuk, D., Sindermann, C., Elhai, J. D., & Montag, C. (2020). Fear of Missing Out (FoMO) and Social Media’s Impact on Daily-Life and Productivity at Work: Do WhatsApp, Facebook, Instagram, and Snapchat Use Disorders Mediate that Association? Addictive Behaviors, 110, 106487. DOI: https://dx.doi.org/10.1016/j.addbeh.2020.106487
Salguero-Pazos, M. R., & Reyes-de-Cózar, S. (2023). Interventions to Reduce Academic Procrastination: A Systematic Review. International Journal of Educational Research, 121, 102228, 1-14. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2023.102228
Sari, M. P., & Hazim, H. (2023). The Relationship Between Academic Anxiety and Academic Procrastination in Students of the Faculty of Psychology and Education, University of Muhammadiyah Sidoarjo. Journal of Islamic and Muhammadiyah Studies, 5, 1-5. DOI: 10.21070/jims.v5i0.1581.
Sepiadou, I., & Metallidou, P. (2023). Academic Hardiness as a Moderator of the Relation Between Perfectionism and Academic Procrastination in University Students. European Journal of Psychology of Education, 38(3), 1053-1071. DOI: https://doi.org/10.1007/s10212-022-00648-3
Sudirman, S. A., Reza, F. A., Yusri, N. A., Rina, R., & Bah, M. (2023). Putting off until Tomorrow: Academic Procrastination, Perfectionism, and Fear of Failure. International Journal of Islamic Educational Psychology, 4(1), 136-153. DOI: https://doi.org/10.18196/ijiep.v4i1.17576
Şahin, Y. L. (2020). Facebook Kullanıcılarının Akademik Erteleme Davranışları İle Eğitsel Ortamlardaki Siber Aylaklık Durumlarının İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 629-666.
Şengül, M., & Seyfi, R. Ö. (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Akademik Erteleme Davranışları ile Akademik Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 755-773. DOI: http://dx.doi.org/10.30703/cije.643239
Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2013). Using Multivariate Statistics (Vol. 6). Pearson Boston, MA.
Taipe-Quispe, A., Heredia-Mamani, Y., Turpo-Gebera, O., & Igartua, J.-J. (2023). Uses of Facebook and Academic Procrastination in General Studies Students at a Peruvian University. Journal of Technology and Science Education, 13(2), 461-479. DOI: https://doi.org/10.3926/jotse.1742
Tanhan, F., Özok, H. İ., & Tayiz, V. (2022). Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (FoMO): Güncel Bir Derleme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 14(1), 74-85. DOI: 10.18863/pgy.942431
Teke, D., & Yılmaz, T. (2024). Sosyal Ortamlardaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (Fomo) ve İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi: Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştirması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 22(51), 1-24. DOI: https://doi.org/10.35408/comuybd.1253419
Wang, J., Wang, P., Yang, X., Zhang, G., Wang, X., Zhao, F., Zhao, M., & Lei, L. (2019). Fear of Missing Out and Procrastination as Mediators Between Sensation Seeking and Adolescent Smartphone Addiction. International Journal of Mental Health and Addiction, 17, 1049-1062. DOI: https://dx.doi.org/10.1007/s11469-019-00106-0
Wiwatowska, E., Pietruch, M., Katafoni, P., & Michałowski, J. M. (2022). “I can’t focus now, I will study tomorrow”-The Link between Academic Procrastination and Resistance to Distraction.
Yaman, Z., & Kavuncu, B. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun ve Sosyal Ağ Kullanım Amacının Nomofobi Düzeyine Etkisi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(2), 555-570.
Zarei, L., & Khoshouei, M. S. (2023). Relationship of Academic Procrastination with Metacognitive Beliefs, Emotion Regulation and Tolerance of Ambiguity in University Students. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 22(3), 113-130.
Zayed, A. M. (2024). Academic Self-Efficacy and its Relationship to Academic Competitiveness, Academic Procrastination, and Cognitive Flexibility among Undergraduate Students. International Journal of Higher Education, 13(1), 1-57.
Zeng, L., Wang, J., Liu, G., Yuan, Z., Li, L., & Peng, Y. (2024). Rumination, Psychological Capital and Academic Procrastination among Nursing Students: A Cross-Sectional Study. Nurse Education Today, 137, 106170. DOI: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2024.106170
Zengrui, G., Ling, S., Yueming, D., Yaoyao, F., & Dandan, Z. (2022). The Relationship between Fear of Missing Out and Academic Procrastination in College Students: The Mediating Effect of Self-Control. Hans, 12(9), 3233-3240. DOI: https://doi.org/10.12677/AP.2022.129392
Zhang, W., He, L., Chen, Y., & Gao, X. (2024). The Relationship between Big Five Personality Traits and Fear of Missing Out: A Meta-Analysis. Personality and Individual Differences, 230, 112788. DOI: https://doi.org/10.1016/j.paid.2024.112788
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.