Muhasebe Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Yönelik Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinin Tutumlarının İncelenmesi

Emre AKGÜN, Seyhan ÇİL KOÇYİĞİT

Öz


Bu çalışma, meslek hayatlarında muhasebe ile sıkı bir ilişkisi olması beklenen sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin, muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik tutumlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Bayburt Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü’nde öğrenim gören 175 öğrenci oluşturmaktadır.  Çalışmaya katılmayı kabul eden 161 öğrenci üzerinde çalışma yürütülmüştür. Çalışmada öğrencilerin muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin tutumlarının öğrenim programları, sınıf düzeyleri ve not ortalamalarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). İkinci öğretimde okuyan, sınıf düzeyi 4. sınıf olan ve not ortalaması düşük olan öğrencilerin, ters yüz edilmiş muhasebe eğitimine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, bu çalışma, muhasebe eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin sağlık yönetimi bölümü öğrencileri üzerinde uygulanabilir olduğunu göstermektedir. Benzer araştırmaların farklı üniversitelerdeki sağlık yönetimi öğrenci grupları üzerinde yapılması ve sonuçların karşılaştırılması önerilmektedir.


Anahtar Kelimeler


Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli, Muhasebe Eğitimi, Sağlık Yönetimi.

Tam Metin:

PDF

Referanslar


Akbulut, F. (2019). Ters Yüz Öğrenme Modeline Yönelik Akademisyen Görüşleri. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.

Akgün, M., & Atıcı, B. (2017). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 1(25), 329-344.

Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. International society for technology in education.

Butt, A. (2014). Student Views on the Use of a Flipped Classroom Approach: Evidence from Australia. Business Education&Accreditation, 33-44.

Cheng, L., Ritzhaupt, A. D., & Antonenko, P. (2019). Effects of the flipped classroom instructional strategy on students learning outcomes: A metaanalysis. Educational Technology Research and Development, 4(67), 793-824.

Çakır, E., & Yaman, S. (2018). Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğrencilerin Fen Başarısı ve Bilgisayarca Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 1(38).

de Oliveira Neto, J. D., de Sousa Gomes, G., & Titton, L. A. (2017). Using Technology Driven Fiıpped Class To Promote Active Learning In Accounting. Revista Universo Contábil, 1(13 ).

Du, X., & Taylor, S. (2013). Flipped Classroom in First Year Management Accounting Unit-A Case Study. 30th Ascilite Conference 2013 Proceedings (s. 252-256). Sydney: Macquare University.

Erol, M., & Erkan, G. (2008). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 14(10), 284-301.

Gençer, B. G. (2015). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.

Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde Yeni bir Süreç: Ters-Yüz Sınıf Sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı. Dubai (UAE).

Ghasemi, A., & Zahediasl, S. (2012). Normality test for statistical analyses: a guide for nonstatisticians. International Journal of Endocrinology and Metabolism, 2(10), 486-489.

Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAD, 2(1), 24-28.

Hao, G., & Xuqin, M. (2015). Accounting Foundation Course Flipped Classroom Application in Higher Vocational Colleges Teaching. International Conference on Education. Management and Computing Technology (ICEMCT), 1303-1306.

Jenkins, M., Bokosmaty, R., Brown, M., Browne, C., Gao, Q., Hanson, J., & Kupatadze, K. (2017). Enhancing the design and analysis of fli ed learning strategies. Teaching & Learning Inquiry, 1(5), 1-12.

Kara, C. (2016). Ters Yüz Sınıf. Tıp Eğitimi Dünyası, 45, 12-26.

Karaca, C., & Ocak, M. A. (2017). Algoritma ve programlama eğitiminde ters yüz öğrenmenin üniversite öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 2(9), 527-543.

Köse, Y., & Acar, E. (2017). Muhasebe Eğitiminde Modern Yaklaşımlar: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar ve Öğrencilerin Yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi(ICMEB17 Özel Sayısı), 1049-1065.

Kurnaz, E., & Ağgül, S. (2018). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakış Açıları: Bayburt Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesi Örneği. Business&Management Studies: An International Journal (BMIJ), 2(6), 332-344.

Kurt, G., Çil Koçyiğit, S., & Baskan, T. (2022). Muhasebe Eğitiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımına (TYSY) Akademisyenlerin Bakışı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi(25 (25. Yıl Özel Sayısı)), 350-368.

Kutlu, H. A. (2010). Muhasebe Eğitiminin, Nitelikli İşgücü Yetiştirme Açısından Değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 46, 232-246.7.

Kürüm, R. S., & Akdemir, A. (2021). Sosyoloji ve Uluslararası İlişkiler Eğitimlerinin Kesişiminde Ters-Yüz Sınıf Modeli: Covid-19 Öncesi ve Sonrası Uygulamaları. International Journal of Economics Administrative and Social Sciences(4), 1-17.

Lubbe, E. (2016). Innovative Teaching in Accounting Subjects: Analysis of The Flipped Classroom. Internetional Journal of Social Sciences and Humanity Studies, 2(8), 63-74.

Musib, M. K. (2014). Student Perceptions of the Impact of Using the Flipped Classroom Approach for an. CDTL Brief, 15-20.

Nahcivan, N. (2015). Nicel Araştırma Tasarımları. S. Erdoğan, N. Nahcivan, & N. Esin içinde, Hemşirelikte Araştırma. Nobel Yayınları, Ankara.

Niekerk, M., & Delport, M. (2022). Evolving Flipped Classroom Design İn A Cost/ Management Accounting Module İn A Rural South African Context. Accounting Education, 1-30.

Pierce, R., & Fox, J. (2012). Vodcasts and active-learning exercises in a “flipped classroom” model of a renal pharmacotherapy module. American journal of pharmaceutical education, 10(76), 196.

Roach, T. (2014). Student Perceptions toward Flipped Learning: New Methods to Increase Interaction and Active Learning in Economics . International Review of Economics Education, 74-84.

Sakar, D., & Uluçınar Sağır, Ş. (2017). Eğitimde Ters – Yüz Çevrilmiş Sınıf Uygulamaları. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(3), 1904-1916.

Schultz, D., Duffield, S., Rasmussen, S. C., & Wageman, J. (2014). Effects of the flipped classroom model on student performance for advanced placement high school chemistry students. Journal of chemical education, 9(91), 1334-1339.

Serçemeli, M. (2016). Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar. Muhasebe ve Finansman Dergisi(69), 115-126.

Sırakaya, D. (2017). Oyunlaştırılmış Tersyüz Sınıf Modeline Yönelik Öğrenci Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(36), 114-132.

Temelli, F., & Karcıoğlu, R. (2021). Muhasebe Eğitimi Alan İİBF Öğrencilerinin Ters Yüz Sınıf Modeli’ne Yönelik Tutumları: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı.

Topal, A. D., & Akhisar, Ü. (2018). Ters yüz öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Mikroişlemci/mikrodenetleyiciler II dersinin uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 135-148.

Turan, E., & Özdemir, F. (2021). Z Kuşağına Muhasebe Öğretiminde Geleneksel Öğretim Yöntemine Alternatif: Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yönetimi. E. Özdemir, F. S., & D. Kızıldağ içinde, Davranışsal Muhasebe (s. 321-356). Siyasal Kitabevi.

Turan, Z. (2015). Ters Yüz Sınıf Yönteminin Değerlendirilmesi ve Akademik Başarı, Bilişsel Yük ve Motivasyona Etkisinin İncelenmesi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.


Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.