İlköğretim Okullarındaki Okul Gelişim Yönetim Ekibi Üyelerinin Görevlerine İlişkin Algıları

Necmi GÖKYER

Öz


Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarındaki okul gelişim yönetim ekibi üyelerinin görevlerine ilişkin algılarınıbelirlemektir.
Tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Malatya ili merkez ilçede bulunan 84
ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, bu okullardan basit-tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenen 30
okuldaki okul gelişim yönetim ekibinde görev alan 252 kişiden oluşmaktadır. Araştırma için okul gelişim yönetim ekibinin
(OGYE) kuruluşamacında belirtilen ifadelerden yararlanılarak bir anket hazırlanmışve uzman görüşlerine başvurularak
uygulanmıştır. Elde edilen veriler, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü Varyans Analizi teknikleri ile analiz
edilmiştir. Bulgulara göre; okul ile aile arasında kurulan iletişimin ve okulun çevresindeki kuruluşlarla olan ilişkisinin yetersiz
olduğu, müdürlerin okulda hizmet içi eğitim çalışmalarının organizasyonunu yapmada, rehber öğretmenlerin ve okul aile birliği
başkanlarının görevlerini, daha yüksek düzeyde yaptıklarıve genel olarak OGYE’nin etkili ve verimli çalışmadığıortaya çıkmıştır.


Anahtar Kelimeler


stratejik planlama, okul gelişim planı, okul gelişim yönetim ekibi, okul aile birliği başkanı.

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.