Bilgisayar Destekli Öğretimin Teknik Lise Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerinin Temelleri Dersindeki Akademik Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi

Fatih BAŞÇİFTÇİ, Cüneyt SUNAY

Öz


Bu araştırmada, teknik lise bilişim teknolojileri alanıöğrencilerine Bilişim Teknolojilerinin Temelleri dersinin bilgisayar destekli
öğretim uygulamalarıkullanılarak anlatılmasının, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisini
belirlemek hedeflenmiştir. Bu amaçla Niğde ili Bor ilçesi Bor Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde bir çalışma yapılmıştır.
Araştırmaya, teknik lise bilişim teknolojileri alanı10. sınıfında öğrenim gören 32 öğrenci katılmıştır. Deney grubu öğrencilerine,
hazırlanan bilgisayar destekli öğretim yazılımıile kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemi ile dersler
anlatılmıştır. Teknik lise bilişim teknolojileri alanı10. sınıf meslek derslerinden olan “Bilişim Teknolojilerinin Temelleri” dersine ait
2 modül için yapılan uygulama süresince öğrenci başarılarınıölçmek üzere geliştirilen başarıtesti, öntest, sontest ve kalıcılık testi
olarak uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, Bilişim Teknolojilerinin Temelleri dersinde kullanılan bilgisayar destekli öğretim
uygulamalarının, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin akademik başarısıve kalıcılık açısından daha etkili olduğu
görülmüştür.


Anahtar Kelimeler


Bilgisayar destekli öğretim, öğretim yazılımı, meslek derslerinin öğretimi

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.