Avrupa Ülkelerinden Gelen Türk Asıllı Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılıkları Üzerine Nitel Bir Araştırma
Öz
Bu araştırmanın amacı, Avrupa ülkelerinden gelen yabancıuyruklu Türk asıllıüniversite öğrencilerinin, üniversite öğrenimleri
sırasında algıladıklarısosyal destek ve sosyal bağlılık durumlarıile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu çalışmada araştırmaya konu olan
üniversite öğrencilerinin kendine özgü durumlarının incelenmesi nedeniyle nitel araştırma içinde yer alan bütüncül tek durum deseni
(Yıldırım ve Şimşek, 2005, s.290) kullanılmıştır. Bu amaçla 2’si erkek 10’u kız olmak üzere toplam 12 öğrenciye, araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmışgörüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analizle incelenmiştir.
Bulgular, öğrencilerin öğrenim gördükleri sırada herhangi bir sorun yaşamadıkları, çevrelerinden yeterli düzeyde sosyal destek
algıladıklarıve kendilerini üniversitede öğrenim gören diğer öğrencilerin bir parçasıolarak sosyal bağlılık duygularının yüksek olduğu
şeklinde görüşbildirdiklerini göstermiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin üniversite öğrenimleri sırasında başka bir ülkede yaşıyor
olmalarına rağmen sosyal destek ve sosyal bağlılık algılarının yüksek olduğu, burada öğrenim görmekten memnuniyet duydukları
söylenebilir.
sırasında algıladıklarısosyal destek ve sosyal bağlılık durumlarıile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu çalışmada araştırmaya konu olan
üniversite öğrencilerinin kendine özgü durumlarının incelenmesi nedeniyle nitel araştırma içinde yer alan bütüncül tek durum deseni
(Yıldırım ve Şimşek, 2005, s.290) kullanılmıştır. Bu amaçla 2’si erkek 10’u kız olmak üzere toplam 12 öğrenciye, araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmışgörüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen nitel veriler betimsel analizle incelenmiştir.
Bulgular, öğrencilerin öğrenim gördükleri sırada herhangi bir sorun yaşamadıkları, çevrelerinden yeterli düzeyde sosyal destek
algıladıklarıve kendilerini üniversitede öğrenim gören diğer öğrencilerin bir parçasıolarak sosyal bağlılık duygularının yüksek olduğu
şeklinde görüşbildirdiklerini göstermiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin üniversite öğrenimleri sırasında başka bir ülkede yaşıyor
olmalarına rağmen sosyal destek ve sosyal bağlılık algılarının yüksek olduğu, burada öğrenim görmekten memnuniyet duydukları
söylenebilir.
Anahtar Kelimeler
Sosyal destek, sosyal bağlılık, üniversite öğrencileri, nitel araştırma
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.