İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Portfolyo Hakkındaki Algıları: Bir Polis Hırsız Kovalamacası

Adem SORUÇ

Öz


Alternatif değerlendirmenin önemi, İngiliz dili eğitimine hem teori, hem de pratik anlamda en son katkısağlayan etmenlerden
biri olarak kabul görmesine ve portfolyo bazlıdeğerlendirme biçiminin dil eğitimi veren çoğu okullarda bulunmasına rağmen,
Türkiye’de dil eğitimi veren okullarda çalışan öğretmenlerin ve bu sisteme tabi tutulan öğrencilerin görüşleri hakkında yeterli
derecede araştırma yapılmamıştır. Bu çalışma, İstanbul’daki özel bir Üniversitede çalışan okutmanların ve portfolyo yapan
öğrencilerin algılarınıve seçilen, toplanan, değerlendirilen portfolyo sisteminin İngilizce öğreniminde ne derecede etkili olduğunu
ortaya koymaktadır. Çalışma ilk önce portfolyonun içeriğini, portfolyonun nasıl uygulandığınıanlatacak ve daha sonra portfolyo
sisteminin avantajlarıve dezavantajlarıhakkında hem öğretmenler, hem de öğrencilerin düşüncelerine odaklanacaktır. Ayrıca bu
kadar etkili bir değerlendirme metodunun nasıl polis-hırsız kovalamacasına dönüştüğünü gösterecektir. Anketler, günlükler, alan
notlarıve röportajlar gibi birçok bilgi toplama aracının kullanılmasıile elde edilen sonuçlar, genel tahlilde 6 ana konu olarak
gözlemlenmişve bu çalışmada açıklanmıştır. Bunlar (a) öğrencilerin zaman kısıtlılığı, (b) not verme siteminin nesnelliği, (c)
öğretmen ve öğrenciler arasındaki güvensizlik, (d) eğitici seminer ve konferanslara duyulan ihtiyaç, (e) dosyaların hantallığıve (f)
portfolyo içeriğinin belirlenmesinde öğretmenlerin rolü olarak sıralanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma Türkiye’de portfolyo
sistemini uygulayan dil eğitimi kurumlarına ve öğretmenlere bir dizi öneri de verecektir.



Anahtar Kelimeler


Ölçme ve değerlendirme, Alternatif değerlendirme, Portfolyo, Dil eğitimi veren kurumlar

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.