Üniversite Öğrencilerinin Etiksel Perakendecilik Uygulamalarına İlişkin Algılamaları: Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Kenan GÜLLÜ, Ramazan KURTOĞLU

Öz


Etik, son yıllarda hemen hemen her alanda üzerinde sıklıkla durulan konularından biri olmuştur. Günümüzde Türkiye’de hızla
gelişen perakendecilik sektörü de, sık sık etik tartışmaların yaşandığıalanlardan biri olmaya başlamıştır. Perakendecilikte karşılaşılan
etiksel tartışmalar farklıkesimler tarafından farklı  şekilde algılanabilmektedir. Bu noktada, bugünün tüketicileri, geleceğin
muhtemel perakende yönetici adaylarıolan, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin algılamalarının tespit edilmesi önem
taşımaktadır. Bu çalışmada, senaryolar şeklinde belirtilen, etiksel perakendecilik uygulamalarına ilişkin, üniversite öğrencilerinin
algılamalarıölçülmektedir. Araştırmanın amacı, etiksel perakendecilik uygulamalarına ilişkin üniversite öğrencilerinin algılamalarını
ve bu algılamaların Erciyes, Bozok ve Nevşehir Üniversiteleri öğrencileri itibarıyla farklıolup olmadığınıtespit etmektir.
Araştırma, Erciyes, Bozok ve Nevşehir Üniversiteleri, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinde okuyan öğrenciler üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada sistematik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalamalar ve Tek Yönlü
Varyans Analizi (One Way ANOVA) analizi, T testi ve Ki-kare analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin etik
problemleri algılama düzeylerinde ve öğrencilerin demografik özellikleri itibarıile algılama düzeylerinde farklar olduğunu ortaya
koymuştur.


Anahtar Kelimeler


Perakendecilik, Etik, Pazarlama Etiği, Öğrenci Algılamaları, Senaryo Tekniği

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.