Belediyelerin Sunduğu Hizmetlerde Vatandaş Memnuniyeti: Silifke Belediyesi Örneği

Mehmet GÖKÜŞ, Hakan ALPTÜRKER

Öz


Yerel yönetimler, demokratik bir yönetim birimi olarak vatandaşların beklentilerine ve isteklerine uygun kamusal hizmetler
sunarak vatandaşımemnun etmenin uğraşısıiçerisindendiler. Halka en yakın hizmet birimi olan belediyelerin, halkın ihtiyaç ve
isteklerine duyarlıdavranmaları, halkın sürekli desteğini ve beğenisini kazanmalarıbelediye yönetimleri için önemli bir durumdur.
Bu çalışmada Silifke Belediyesinin sunduğu hizmetlerden, Silifke’de yaşayan vatandaşların memnuniyet düzeyleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Bu çerçevede hizmetlerden memnuniyetin cinsiyete, yaşa, eğitim düzeyine, gelir düzeyine ve ikamet edilen mahalleye
göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Belediye hizmetlerden yararlanan vatandaşların memnuniyet düzeyini belirlemek
için anket yöntemi uygulanmışelde edilen veriler SPSS 12.0 paket programıkullanılarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Vatandaş
memnuniyetinin belirlenmesinde frekans dağılımı, farklılıkların tespitinde ise t-testi ve anova analizleri yapılmıştır.



Anahtar Kelimeler


Belediye, Belediye Hizmetleri, Kullanıcı Memnuniyeti

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.