Okul Öncesi Eğitim Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının İletişim ve Sosyal Becerilerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Öz
Okul öncesi eğitim öğretmeni ve öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri düzeylerini incelemek amacıile yapılan bu
araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır;
1) Okul öncesi eğitim öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri puanlarıöğrenim gördükleri sınıf değişkenine göre
farklılaşmakta mıdır?
2) Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin iletişim ve sosyal beceri puanlarımesleki kıdemlerine göre farklılaştırmakta mıdır?
3) Okul öncesi eğitim öğretmenleri ile öğretmen adaylarıarasında, iletişim ve sosyal beceri puanlarıbakımından bir fark var
mıdır?
4) Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının sosyal ve iletişim beceri puanlarıarasında anlamlıbir ilişki
var mıdır?
Çalışmaya, Konya merkez ilçelerinde çalışan okul öncesi eğitim öğretmenleri içinden tesadüfü olarak seçilen 100 okul öncesi
eğitim öğretmeni ile Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Mesleki Eğitim Fakültesi’nin Okul Öncesi Eğitim programında
öğrenim gören öğrenciler içinden tesadüfü olarak seçilen 120 birinci sınıf, 120 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 240 aday okul
öncesi eğitim öğretmeni katılmıştır.
*
Araştırmada Riggio (1989)’nun “Sosyal Beceri Envanteri” ile Balcı(1997)’nın “İletişim Becerileri Envanteri” kullanılmıştır.
Envanterlerden elde edilen puanların ortalamalarıarasındaki fark t ve F testi ile test edilmiştir. Okul öncesi eğitim öğretmeni ve
öğretmen adayların iki ölçekten aldıklarıpuanlar arasındaki ilişkinin tespitinde ise pearson korelasyon katsayısıkullanılmıştır.
Araştırma sonucunda:
1) Okul öncesi eğitim öğretmen adaylarının iletişim beceri puanlarıaldıklarılisans eğitimine göre farklılaşırken sosyal beceri
puanlarıfarklılaşmamaktadır.
2) Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin iletişim ve sosyal beceri puanlarımesleki kıdemlerine göre değişmektedir.
3) İletişim ve sosyal beceri bakımından okul öncesi eğitim öğretmenleri ile öğretmen adaylarıarasında anlamlıbir fark tespit
edilmiştir.
4) Okul öncesi eğitim öğretmen ve öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri puanlarıarasında pozitif yönde anlamlıbir
ilişki bulunmuştur.
araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmaya çalışılmıştır;
1) Okul öncesi eğitim öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri puanlarıöğrenim gördükleri sınıf değişkenine göre
farklılaşmakta mıdır?
2) Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin iletişim ve sosyal beceri puanlarımesleki kıdemlerine göre farklılaştırmakta mıdır?
3) Okul öncesi eğitim öğretmenleri ile öğretmen adaylarıarasında, iletişim ve sosyal beceri puanlarıbakımından bir fark var
mıdır?
4) Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının sosyal ve iletişim beceri puanlarıarasında anlamlıbir ilişki
var mıdır?
Çalışmaya, Konya merkez ilçelerinde çalışan okul öncesi eğitim öğretmenleri içinden tesadüfü olarak seçilen 100 okul öncesi
eğitim öğretmeni ile Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Mesleki Eğitim Fakültesi’nin Okul Öncesi Eğitim programında
öğrenim gören öğrenciler içinden tesadüfü olarak seçilen 120 birinci sınıf, 120 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 240 aday okul
öncesi eğitim öğretmeni katılmıştır.
*
Araştırmada Riggio (1989)’nun “Sosyal Beceri Envanteri” ile Balcı(1997)’nın “İletişim Becerileri Envanteri” kullanılmıştır.
Envanterlerden elde edilen puanların ortalamalarıarasındaki fark t ve F testi ile test edilmiştir. Okul öncesi eğitim öğretmeni ve
öğretmen adayların iki ölçekten aldıklarıpuanlar arasındaki ilişkinin tespitinde ise pearson korelasyon katsayısıkullanılmıştır.
Araştırma sonucunda:
1) Okul öncesi eğitim öğretmen adaylarının iletişim beceri puanlarıaldıklarılisans eğitimine göre farklılaşırken sosyal beceri
puanlarıfarklılaşmamaktadır.
2) Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin iletişim ve sosyal beceri puanlarımesleki kıdemlerine göre değişmektedir.
3) İletişim ve sosyal beceri bakımından okul öncesi eğitim öğretmenleri ile öğretmen adaylarıarasında anlamlıbir fark tespit
edilmiştir.
4) Okul öncesi eğitim öğretmen ve öğretmen adaylarının iletişim ve sosyal beceri puanlarıarasında pozitif yönde anlamlıbir
ilişki bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler
Sosyal beceri, iletişim becerisi, okul öncesi eğitim öğretmeni, öğretmen adayı
Tam Metin:
PDFRefback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.