Algılanan İşyeri Nezaketsizliğinin Çalışan Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi
Öz
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFReferanslar
Akpınar, R. (2011). “Kamu Yönetimi Taşra Teşkilatlarında Çalışan Memnuniyetlerinin İnsan Kaynakları Politikası Bağlamında Değerlendirilmesi: İzmir Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Örneği”, Journal of Yasar University, 24(6), 3648-3665.
Altuntaş, G., Özalp, B. ve Deniz, N. (2015). “Örgüt Kültürünün Sosyal Kaytarma Davranışına Etkisinde İşyeri Nezaketsizliğinin Rolü”, 23. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı. 14-16 Mayıs. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 505-512.
Andersson, L. M. and Pearson, C. M. (1999). “Tit For Tat? The Spiraling Effect of Incivility in the Workplace”, Academy of Management Review, 24(3), 452-471.
Berry, L. M. (1997). Psychology at Work. San Fransisco: Mcgraw-Hill Companies Inc.
Bibi, Z. and Karim, J. (2013). “Workplace Incivility and Counterproductive Work Behavior: Moderating Role of Emotional Intelligence”, Pakistan Journal of Psychological Research, 28(2), 317-334.
Brief, A. P. (1998). Attitudes in and Around Organizations. California: Sage Publications.
Bunk, J. A. and Magley, V. J. (2013). “The Role Of Appraisals And Emotions In Understanding Experiences Of Workplace Incivility”, Journal of Occupational Health Psychology, 18(1), 87-105.
Chen, H. S., Yang, C. C., Siau, J. Y. and Wang, H. H. (2006). “The Development of An Employee Satisfaction Model For Higher Education”, The TQM Magazine, 18(5), 484-500.
Cortina, L. M., Magley, V. J., Williams, J. H. and Langhout, R. D. (2001). “Incivility in the Workplace: Incidence and Impact”, Journal of Occupational Health Psychology, 6(1), 64-80.
Cortina, L. M. and Magley, V. J. (2009). “Patterns and Profiles of Response To Incivility In The Workplace”, Journal of Occupational Health Psychology, 14(3), 272-288.
Çelik, S. (2010). “İş Ahlakı Uygulamalarının Çalışan Memnuniyeti İle İlişkisi”, İş Ahlakı Dergisi, 3(5), 21-40.
Delen, M. G. (2010). “Çalışma Hayatında İşyeri Kabalığı Olgusu”, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi, Maliye Araştırma Merkezi Konferansları, 0(53), 43-58.
Demirkasımoğlu, N. ve Arastaman, G. (2017). “Öğretmenlerin Okulda Nezaketsizlik Olgusuna İlişkin Görüşleri”, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 167-188.
Doğan, S. ve Karataş, A. (2011). “Örgütsel Etiğin Çalışan Memnuniyetine Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 37, 1-40.
Doğanay, H. T. (2016). Çalışan Memnuniyetinin İş Gücü Devir Oranına Etkisi: Bir Şirket Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Doshy, P. V. and Wang, J. (2014). “Workplace Incivility: What Do Targets Say About It?”, American Journal of Management, 14(1-2), 30-42.
Griffin, B. (2010). “Multilevel Relationships Between Organizational-Level Incivility, Justice and Intention To Stay”, Work and Stress, 24(4), 309-323.
Gupta, P. and Kamboj, N. K. (2014). “Employee Satisfaction: An Organizational Development Approach (a case study of BHEL Ranipur Hardwar)”, International Journal of Management and Social Sciences Research (IJMSSR), 3(10), 12-15.
Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Henne, D. and Locke, E. A. (1985). “Job Dissatisfaction: What Are Consequences?”, International Journal of Psychology, 20(2), 221-240.
Hershcovis, S. M. (2011). “Incivility, Social Undermining, Bullying... Oh My!: A Call to Reconcile Constructs Within Workplace Aggression Research”, Journal of Organizational Behavior, 32(3), 499-519.
Hornstein, H. A. (2003). “Workplace Incivility: An Unavoidable Product of Human Nature and Organizational Nurturing”, Ivey Business Journal, 1(3), 1-7.
Johnson, P. R. and Indvik, J. J. (2001). “Slings and Arrows of Rudeness: Incivility in the Workplace”, Journal of Management Development, 20(8), 705 - 714.
Kanten, P. (2014). “İşyeri Nezaketsizliğinin Sosyal Kaytarma Davranışı ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Duygusal Tükenmenin Aracılık Rolü”, Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 11-26.
Kim, W. G., Leong, J. K. and Young K. L. (2005). “Effect of Service of Orientation on Job Satisfaction, Organizational Commitment, and Intention of Leaving in a Casual Dining Cahin Restaurant”, Hospital Menagement, 24(2), 171-193.
Korkmaz, O. ve Erdoğan, E. (2014). “İş Yaşam Dengesinin Örgütsel Bağlılık ve Çalışan Memnuniyetine Etkisi”, Ege Akademik Bakış, 14(4), 541-557.
Leiter, M. (2013). Analyzing and Theorizing the Dynamics of the Workplace Incivility Crisis. New York: Springer Science.
Lim, S., Cortina, L. M. and Magley V. J. (2008). “Personal and Workgroup Incivility: Impact on Work and Health Outcomes”, Journal of Applied Psychology, 93(1), 95-107.
Lim, S. and Lee, A. (2011). “Work and Nonwork Outcomes of Workplace Incivility: Does Family Support Help?”, Journal of Occupational Health Psychology, 16(1), 95-111.
Maltzer, K. and Renzl, B. (2007). “Personality Traits, Employee Satisfaction and Affective Commitment”, Total Quality Management and Business Excellence, 18(5), 589-598.
Martin, R.J. ve Hine, D.W. (2005). “Development and Validation of the Uncivil Workplace Behavior Questionnaire”, Journal of Occupational Health Psychology, 10(4), 477-490.
Özkalp, E., Aydın, U. ve Tekeli, S. (2012). “Sapkın Örgütsel Davranışlar ve Çalışma Yaşamında Yeni Bir Olgu: Sanal Kaytarma (Cyberloafing) ve İş İlişkilerine Etkileri”, Çimento İşveren Sendikası Dergisi, 26(2), 18-33.
Pearson, C. M., Anderson, L. M. and Porath, C. L. (2000). “Assessing and Attacking Workplace Incivility”, Organizational Dynamics, 29(2), 123-137.
Pearson, C. M., Andersson, L. M. and Wegner, J. W. (2001). “When Workers Flout Convention: A Study of Workplace Incivility”, Human Relations, 54(11), 1-44.
Pearson, C. M. and Porath, C. L. (2005). “On The Nature, Consequences And Remedies of Workplace Incivility: No Time For Nice? Think Again”, Academy of Management Executive, 19(1), 7-18.
Penney, L. M. and Spector, P. E. (2005). “Job Stress, Incivility, and Counterproctive Work Behavior: The Moderating Role of Negative Affectivity”, Journal of Organizational Behavior, 26(7), 777-796.
Robbins, S. and Judge, T. A. (2013). Örgütsel Davranış. (Çeviren: İnci Erdem). İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Sabuncuoğlu, Z. (2005). İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalı. İstanbul: Alfa Aktüel Yayınları.
Sageer, A., Rafat, S. and Agarwal, P. (2012). “Identification of Variables Affecting Employee Satisfaction and Their Impact on the Organization”, IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM), 5(1), 32-39.
Sharma, N. and Singh, V. K. (2015). “Effect of Workplace Incivility on Job Satisfaction and Turnover Intentions in India”, South Asian Journal of Global Business Research, 5(2), 234-249.
Staples, D. S. and Higgins, C. A. (1998). “A Study Of The Impact Of Factor Importance Weightings On Job Satisfaction Measures”, Journal of Business and Psycholog, 13(2), 211-232.
Şahin, L., Bacak, B. ve Güler, M. (2015). “Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması”, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 28-44.
Tarraf, R.vC. (2012). Taking a Closer Look at Workplace Incivility: Dimensionality and Source Effects. Master of Science. The University of Western Ontario.
Telman, N. ve Ünsal, P. (2004). Çalışan Memnuniyeti. İstanbul: Epsilon Yayınları.
Tınar, M. Y. ve Ulusoy, T. (2017). “Çalışma Koşullarının İnsancalaştırılmasında Çalışan Memnuniyeti Anketinin Rolü – Uygulamadan Bir Örnek Analizi”, Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 5(0), 115-125.
Trudel, J. and Reio, T. G. (2011). “Managing Workplace Incivility: The Role Of Conflict Management Styles - Antecedent Or Antidote?”, Human Resource Development Quarterly, 22(4), 395–423.
Ünal, Ö. F. (2016). “Hizmet Sektöründe Çalışan Memnuniyeti: Şirketler Grubuna Bağlı Kargo Şirketi ve Kırtasiye Mağazalar Zinciri Üzerine Ampirik Bir Araştırma”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 161-176.
Weiss, D. J., Dawis, R. V., England, G. W. and Lofquist, L. H. (1967). Manual for the Minnesota Satisfartion Questionnaire. Minnesota Studies in Vocational Rehabilitation: xxii (Work Adjustment Project Industrial Relations Center University of Minnesota).
Yıldırım, F. (2007). “İş Doyumu ile Örgütsel Adalet İlişkisi”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 62(1), 253-278.
Yüksekbilgili, Z. ve Akduman, G. (2015). “Perakende Mağazacılık Sektöründe Satış Personelinin Demografik Özellikleri ve Personel Memnuniyeti İlişkisi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 86-99.
Zaim, H. ve Koçak, O. (2010). “Bilgi Çalışanının Memnuniyeti”, Journal of Yaşar University, 18(5), 2985-2994.
Zauderer, D. G. (2002). “Workplace Incivility and the Management of Human Capital”, The Public Manager, 31, 36-42.
TDK (2018). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid, Erişim Tarihi: 18.09.2018.
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.