Öğrenme Stratejisi ve Tarzının Jatisari’deki Yurttaşlık Öğrenme Başarısına Etkisi

Etin SOLIHATIN

Öz


Bu araştırma, öğrenenlerin öğrenme tarzlarına bağlıolarak alana dayalıve alan dışıöğrenme tarzlarınıiçeren ortak ve sunumsal
öğrenme stratejilerini kullanarak yurttaşlık öğrenme başarısınıgeliştirmeyi amaçlar.
Bu bağlamda,  şu olgusal alan araştırma bulgularının açıklanmasının gereğini ortaya koyar: (1) ortak öğrenme stratejisi
kullanımının sunumsal stratejiden ziyade yurttaşlık öğreniminde daha yüksek başarısağlamaktadır; (2) öğrenenlerin öğrenme
tarzlarına bağlıolarak, her ne kadar ortak öğrenme strateji kullanımının sunumsal stratejiden ziyade yurttaşlık öğreniminde daha
yüksek başarısağlasa da, sunumsal strateji, ortak öğrenme stratejisinden daha iyi sonuç verir; ve son olarak (3) öğrenenlerin
yurttaşlık öğrenme başarılarıüzerinde öğrenme stratejisi ve öğrenenin öğrenme tarzıarasında direkt bir ilişki mevcuttur.
Bu alan araştırmasının genel bir bulgusal önerisi olarak ortak öğrenme stratejisi, öğrenenlerin bağımsız öğrenme tarzlarını
artırma şartlarınıyurttaşlık öğrenme başarısınıyükseltmek amacıyla Jatisari ilçesi ortaöğretim öğrencilerine rahatlıkla uygulanmıştır.
Sonuçta bulgular göstermektedir ki, ortak öğrenme stratejisi modellemesi ve uygulanımıEndonezyanın diğer okullarına da
genellenebilir.


Anahtar Kelimeler


Ortak öğreneme, öğrenme stratejileri ve tarzları, yurttaşlık öğrenimi, öğrenme başarılarıve öğrenenler

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.