Köy ve İlçe Merkezinde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Halkla Etkileşim ve Mesleki Memnuniyet Boyutunda KarşılaştığıSorunlar ve Bu Sorunların Performansına Etkisi Konusundaki Görüşleri

Ali Rıza ERDEM, Meral YAPRAK

Öz


Bu çalışmanın amacıDenizli ili köy ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin halkla etkileşim ve mesleki
memnuniyette karşılaştığısorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini ortaya koymaktır. Denizli’nin
ilçelerindeki resmi ilköğretim okullarından 321 ve köylerindeki resmi ilköğretim okullarından 272 sınıf öğretmeni veri toplama
aracınıuygulamak üzere oranlıküme örnekleme yoluyla seçilerek örnekleme alınmıştır. Geliştirilen ölçeğin sorunla karşılaşma
derecesinde Alpha iç tutarlılık katsayısı0,89’, sorunun performansa etkisinde 0,91 dir. Köyde ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf
öğretmenlerinin halkla etkileşim boyutunda karşılaştığısorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusunda ölçekteki
görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre halkla etkileşim sorunlarının en önemlisi “Halk öğretmenine güven duymuyor” dur.
Köyde ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki memnuniyet boyutunda karşılaştığısorunlar ve bu sorunların
performansına etkisi konusunda ölçekteki görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre mesleki memnuniyet sorunlarının en önemlisi
ise “Bulunduğum okulda görev yapmak ruh sağlığımıolumsuz etkiliyor” dur.


Anahtar Kelimeler


Sınıf öğretmeni, halkla etkileşim, mesleki memnuniyet, sorun, performans, etki

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.