Araç Kullanıcılarının Araçtan Duydukları Memnuniyetin Belirlenmesine Yönelik Geliştirilen Sürücü Memnuniyet Ölçeği (SMÖ)

Nermin Avşar ÖZCAN, Hülya BAYRAK, Yeşim YASAK

Öz


Sektörel gelişim bütün sektörlerde tüm kurum ve kuruluşların ortak hedefidir. Ürün ve hizmet sağlayıcıların bu hedefe
ulaşabilmesindeki kilit unsur ise, ürün ya da hizmetin sunulduğu müşteri kitlesi ile ürün ya da hizmeti üreten çalışanların
memnuniyet düzeylerinin tespiti ve sürekli iyileştirilmesidir. Bu kapsamda literatürde, eğitimden bankacılık sektörüne, sağlık
sektöründen genel hizmet sektörlerine kadar birçok sektörde onlarca çalışma yapılmışve çeşitli memnuniyet ölçekleri
geliştirilmiştir. Buna karşın, yapılan literatür araştırmasında sürücülerin araçtan duyduklarımemnuniyet düzeylerinin ve
nedenlerinin belirlenmesine yönelik herhangi bir çalışma bulunmadığıtespit edilmişve bu çalışma kapsamında literatürdeki
eksikliği gidermek üzere, hem trafik kazalarıile sürücülerin araçtan duyduklarımemnuniyet arasında bir ilişkinin varlığının tespiti,
hem de araç tasarımlarında dünya devlerinin dikkate aldığıtemel faktörlerden olan sürücü memnuniyetinin belirlenmesine yönelik
olarak bir ölçme aracının sahip olmasıgereken geçerlilik ve güvenirlik prensipleri dikkate alınarak bir Sürücü Memnuniyet Ölçeği
(SMÖ) geliştirilmiştir.


Anahtar Kelimeler


Araç Tasarımı, Güvenirlik Analizi, Sürücü Memnuniyet Ölçeği (SMÖ), Trafik Kazaları

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.